Anker Quad-Port Wall Charger Review german and english

english review (translated Version)
As always, I received the charger quickly and the packaging showed no signs of damage. The packaging is an untypical anchor brown cardboard in conjunction with white and blue, but still looks very nice.



delivery
The package includes:
The 4-port charger, a short guide or a welcome guide and the satisfaction card. More is not necessary.

I now own 2 Anker chargers, each with 2 ports I use this as a comparison to make, for example, the difference in size clearly.



The Anker 2-port charging adapter has a high-gloss surface, the 4-port adapter, however, a matte finish. Both charging adapters are well made and have no defects. I like both designs very well. The 4-ports hardly need more space than the 2-port adapter as seen in the picture, that’s great.

power
The 2-port adapter has 24 watts meaning at the same time charging 12 watts per port. The 4-port adapter has 36 watts, ie 9 watts per port, if all are used at the same time. However, I could not find any problems here, which means a longer load time and if this is low enough that it is not bad.
My phone was super fast charged (about 1.5 hours). My iPad needed 2-3 which is absolutely fast.

Conclusion
The 4-port charging adapter is a very useful travel and home charger and is also available for an affordable price of € 39.99 (uvp).

Deutsche Rezension (original review)
Ich habe das Ladegerät wie immer schnell erhalten und die Verpackung wies keinerlei Schäden auf. Die Verpackung ist Anker untypisch ein brauner Karton in Verbindung mit weiß und blau, sieht aber trotzdem sehr schick aus.



Lieferumfang
Im Paket enthalten sind:
Das 4-Port Ladegerät, eine kurze Anleitung bzw. ein Wilkommensguide und das Zufriedenheitskärtchen. Mehr ist auch nicht nötig.

Ich besitze mittlerweile 2 Anker-Ladegeräte mit jeweils 2-Ports diese benutze ich nun als Vergleich um bspw. den Größenunterschied deutlich machen zu können.



Der Anker 2-Port Ladeadapter hat eine Hochglanzoberfläche, der 4-Port Adapter hingegen eine matte Oberfläche. Beide Ladeadapter sind hervorragend verarbeitet und weisen keine Mängel auf. Beide Designs gefallen mir außerordentlich gut. Die 4-Ports brauchen kaum mehr Platz als der 2-Port Adapter wie im Bild zu sehen, das ist super.

Leistung
Der 2-Port Adapter besitzt 24 Watt bedeutet also bei gleichzeitig Ladung 12 Watt pro Port. Der 4-Port Adapter besitzt 36 Watt also 9 Watt pro Port, wenn alle gleichzeitig belegt sind. Ich konnte hierbei aber keine Probleme feststellen, was eine längere Ladezeit betrifft und wenn, ist diese gering genug, dass sie nicht weiter schlimm ist.
Mein Handy wurde super schnell komplett geladen (ca. 1,5 Stunden). Mein iPad benötigte 2-3 was absolut schnell ist.

Fazit
Der 4-Port Ladeadapter ist ein sehr nützliches Ladegerät für Reisen und zuhause und ist zudem für einen erschwinglichen Preis von 19,99€ (UVP 39,99€) erhältlich.

3 Likes

great review and pic!!! good job!!! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 Like

Good job with the review and pics :slight_smile:

2 Likes

Thanks for sharing your reviews! Good job :thumbsup:

2 Likes

Great review and pictures! Look at that old skool logo!

2 Likes